Kupci i zakupaci stanova ocenjuju da su cene previsoke

|   Info
Kupaci i zakupaci stanova u Srbiji, njih 90 odsto, ocenjuje da su cene previsoke, pokazalo je najnovije istraživanje koje je danas objavio sajt za nekretnine 4zida.rs, uz nalaz da više od 60 odsto ispitanika smatra da trenutna politička i društvena situacija utiče na njihove planove, iako većina ne odustaje od namere da kupi nekretninu.
Foto: televizija Kopernikus

 

Izvor: FoNet, 4zida.rs

Istraživanje, sprovedeno početkom avgusta među više od 400 korisnika sajta i 43 agencije za nekretnine u Srbiji, pokazalo je da više od polovine kupaca, njih 56 odsto i 45 odsto zakupaca čeka "dobru priliku", dok 90 odsto kupaca smatra da su cene previsoke.

Analiza pokazuje da većinu kupaca čine osobe starosti između 26 i 55 godina, dok su zakupci dominantno mlađi - najzastupljeniji su u starosnim grupama od 18 do 25 i od 26 do 35 godina.

Kada je reč o motivima za kupovinu, najviše je kupaca prve nekretnine, njih 28,4 odsto. 

Slede oni koji kupuju zbog promena životnih okolnosti - braka, razvoda ili proširenja porodice - 17,1 odsto, zatim kupci koji žele da zamene postojeći stan većim ili manjim 14,8 odsto, dok 12,4 odsto kupuje nekretninu kao investiciju, navodi sajt 4zida.

Prema procenama agencija za nekretnine, investicioni kupci danas čine svega oko četiri odsto tržišta.

Motivi zakupaca se razlikuju od motiva kupaca i najčešći razlog je odlazak od roditelja 21,2 odsto, dok 11,5 odsto zakupaca navodi da im je iznajmljivanje povoljnije od kupovine, a 11,5 odsto menja mesto stanovanja zbog posla. 

Kako se ističe, u strukturi zakupaca dominiraju mladi i parovi na početku samostalnog života, koji čine 48 odsto svih podstanara.

Agencije za nekretnine beleže pad aktivnosti - njih 64 odsto navodi da je tržište u poslednjih 60 dana bilo manje aktivno nego u istom periodu prošle godine.

Način finansiranja kupovine takođe govori o oprezu - najčešće se koristi kombinacija gotovine i stambenog kredita - 37 odsto, dok se 33 odsto odlučuje za kupovinu u gotovini.

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar