Foto: Tanjug
Podneta 2016. godine s ciljem da se ažurira zakon o autorskim pravima u doba Fejsbuka i Gugla, ova inicijativa je pokrenula žestok lobistički rat.
Inicijativu za izmenu zakona o autorskim pravima potpisali su i direktori 18 evropskih novinskih agencija, uključujući Tanjug, s ciljem da se Fejsbuk i Gugl obavežu da deo prihoda plate novinskim agencijama čiji sadržaj sada besplatno koriste.
Evropski parlamentarci su, međutim, sa približavanjem dana glasanja "bombardovani" milionima mejlova i hiljadama telefonskih poziva, s porukama utemeljenim na standardnim scenarijima koje su pisali lobisti. Neki su čak, kako tvrdi francuska poslanica u Evropskom parlamentu Vrižini Rozijer, dobili i pretnje smrću.
Šefovi najvećih evropskih novinskih agencija su u toj inicijativi naveli da je reč o tome da se zaustavi jednostavno rečeno "pljačka sadržaja informativnih medija i njihovih prihoda od oglašavanja, iza koje stoje internet divovi, pretnja i potrošačima i demokratiji". To je, kako su istakli, situacija koja uništava nezavisne medije.
Kako objašnjavaju evropske novinske agencije, Fejsbuk i Gugl besplatno koriste ogromnu količinu vesti i priloga štampanih medija i agencija i na tom sadržaju privlače sve veći broj oglašivača. Na taj način, oni dobijaju toliki deo reklamnog "kolača" da uspostavljaju monopol, o čemu svedoči podatak da su 2017. godine u njihovim ukupnim prihodima čak 80 odsto činili prihodi od oglašavanja na internetu.
Prema predloženoj izmeni zakona oni će morati da dele jedan deo prihoda sa autorima sadržaja.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!