Izvor: RTS
U skladu sa Zakonom o dopunama Zakona o državljanstvu Republike Srbije, po prvi put je uspostavljena jedinstvena evidencija o državljanima Srbije u elektronskom obliku, saopštila je Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Srbije.
Kako se navodi, to znači da građani više neće morati da budu kuriri koji nose uverenje o državljanstvu sa jednog na drugi šalter, već će ova elektronska evidencija biti dostupna svim službenicima državne uprave i lokalne samouprave.
U okviru Centralnog sistema matičnih knjiga Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, u kojima se vode podaci iz tri matične knjige - rođenih, venčanih i umrlih, uspostavljena je nova jedinstvena elektronska evidencija o državljanima Republike Srbije kao četvrta knjiga - knjiga državljana.
Kako su podaci o državljanima Srbije poslednjih 70 godina vođeni na različite načine i u okviru različitih nadležnosti, uspostavljanja elektronske evidencije o državljanima je predstavljao jedan od najzahtevnijih poslova u okviru projekta digitalizacije javne uprave, odnosno uspostavljanja elektronskih evidencija sa podacima građana u okviru sistema elektronske uprave u Srbiji.
Uspostavljanjem evidencije o državljanima napravljen je važan korak ka zaokruživanju registara građana, ali je veliki posao i dalje pred nama, navodi se u saopštenju.
Naime, obzirom da su se podaci o državljanima vodili u preko 300 različitih baza podataka, kao i obzirom da su mnoge od njih bile nepotpune i nisu sadržavale JMBG broj državljana, naročito one u periodu od 1940. do 1980 godine, biće potrebno određeno vreme da se ti podaci upotpune i da novouspostavljena elektronska evidencija o državljanima u Srbiji zablista punim sjajem u sistemu elektronske uprave Srbije.
"Sve institucije mogu da pristupe podacima"
"Zahvaljujući timskom radu MUP-a, Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, kabineta predsednice Vlade, a uz tehničku asistenciju Kancelarije za IT i eUpravu, konačno je uspostavljena i ova elektronska evidencija. Podaci iz elektronske evidencije državljana su dostupni i kroz korišćenje informacionog sistema za razmenu podataka po službenoj dužnosti (eZUP), tako da će sve institucije koje koriste ovaj informacioni sistem, u skladu sa odobrenim pravima, moći da pristupaju podacima o državljanima na teritoriji cele Srbije" , izjavio je Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.
On je dodao da je ovu elektronsku evidenciju uspostavio MUP u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave i da su tim povodom oba ministarstva izdala Instrukcije jedinicama lokalne samouprave u vezi sa prenosom podataka sa jasnim rokovima za završetak posla.
"Koristim ovu priliku da se u ime oba ministarstva zahvalim svim gradskim i opštinskim upravama koje su postupile po nevedenim instrukcijama i ovaj važan zadatak završile u roku. Apelujem na one koje još uvek nisu postupile po navedenim instrukcijama da to hitno učine" rekao je Jovanović.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!