Izvor: FoNet
Ona je povodom obeležavanja Dana bezbednosti na internetu, na panelu u organizaciji UNICEF, istakla da je taj kontakt centar za sada jedini institucionalni mehanizam koji se bavi prevencijom i reagovanjem na ugrožavanje dece u digitalnom okruženju, koji pruža mogućnost deci i svim građanima da se besplatno obrate na kontakt telefon ili posredstvom onlajn platforme "Pametno i bezbedno" i da dobiju savet u vezi sa zaštitom na internetu.
Kako je naglasila, naredni cilj, posebno u trenutku kada je pandemija naglo preusmerila celokupno društvo na onlajn platforme, a posebno najmlađe, je da se deci i mladima usadi svest o vrednosti modernih tehnologija, kao i o bezbednosnim rizicima o kojima bi trebalo da vode računa.
Direktorka UNICEF Srbija Dejana Kostadinova istakla je da je pandemija negativno uticala na živote ljudi na mnoštvo načina, ali da je donela i jednu pozitivnu stvar, a to je ubrzani prelazak na digitalne usluge i platforme u oblastima koje su direktno povezane sa decom, kao što su zdravstvo, obrazovanje, rad na daljinu i finansije.
"U nedostatku globalne regulative, većina kompanija se samoreguliše i donosi jednostrane odluke o stvarima kao što su zaštita podataka, privatnost, šta predstavlja dezinformaciju ili govor mrženje", napomenula je ona.
Međutim, kako digitalne tehnologije napreduju, sve više pažnje se poklanja definisanju pravila i normi kojima se uređuje internet, pa je Komitet za prava deteta 2021. godine usvojio Opšti komentar o pravima deteta u digitalnom okruženju, koji pruža smernice državama potpisnicama, odnosno vladama u vezi sa zaštitom svih prava dece na internetu.
Prema njenim rečima, Komitet je istakao da delotvorna zaštita u digitalnom okruženju zahteva zajedničko delovanje svih aktera: vlada, kompanija, međunarodnih organizacija i udruženja roditelja.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!